Wyślij zapytanie


Dane kontaktowe

Sekretariat Studiów
Katedra Logistyki SGH
Al. Niepodległości 128
02-554 Warszawa
tel. 22 564 9326, faks 22 564 6863
kl@sgh.waw.pl


Zapraszamy na XVI edycję Studiów. Dołącz do Najlepszych.

Odpowiedzi na pytania zadawane najczęściej przez kandydatów na słuchaczy

Podyplomowych Studiów Menedżerów Zakupów 

1. Jestem absolwentem Państwa Podyplomowego Studium Zarządzania Logistycznego. Czy jeśli zapiszę się na studia zakupowe, muszę liczyć się z powtórzeniami zajęć?

Proszę się nie obawiać. Jeśli Pan skończył nasze studia logistyczne, to współczynnik powtórzeń wyniesie zaledwie kilka procent i to wyłącznie w odniesieniu do ogólnych przedmiotów zarządzania. Co więcej, nawet jeśli zajęcia pod podobnymi tytułami prowadzą ci sami wykładowcy, to zapewne zrobią to tym razem inaczej, kierując się również zakupową specyfika naszych studiów.

2. Czy nie uważają Państwo, że cena studiów została ustalona na zbyt wysokim poziomie? Dodają Państwo, że jest to cena promocyjna. Czy oznacza to, że może ona być w przyszłości jeszcze wyższa?

Cenę należy zawsze odnosić do jakości oferowanego produktu, do wartości, którą dostaje się jako świadczenie wzajemne. Nikt chyba nie kwestionuje faktu, iż za Lexusa czy Mercedesa trzeba zapłacić więcej niż np. za Daewoo czy Skodę. Proszę również porównać ceny, jakie za najróżniejszej maści szkolenia, konferencje czy „kongresy” zakupowe pobierają komercyjnie zorientowane firmy. Możemy zapewnić, że nasze zajęcia w niczym nie ustępują tym ofertom, a cena za jednostkę zajęć jest niekiedy nawet niższa ok. 10 razy! Możemy zatem stwierdzić z pełną odpowiedzialnością, że cena jest bardzo godziwa i w żadnym przypadku nie zawyżona. Nie będziemy także ukrywali faktu, iż w przyszłości cena ulegnie rozsądnej podwyżce.

3. Czy Studia mają charakter praktyczny? Jeśli tak, to z czego to wynika?

W ramach Studiów oferujemy tyle wiedzy teoretycznej, ile jest niezbędne z punktu widzenia akademickiej wartości dyplomu renomowanej uczelni, i tyle wiedzy praktycznej, ile mają prawo oczekiwać słuchacze i ich pracodawcy. Proporcje między jedną a drugą wydają się być bardzo rozsądnie wyważone. Ok. 40% zajęć prowadzą doświadczeni menedżerowie zakupowi, specjaliści z najwyższej półki. Także nasi wykładowcy akademiccy znani są ze swoich bliskich związków z praktyką gospodarczą. Ich zajęcia nasycone są analizami przypadków opartych na realnych problemach oraz przykładami najlepszych praktyk biznesowych.

4. Dlaczego Państwa Studia są tak intensywne? Czy nie jest przesadą odbieranie menedżerom w niektórych miesiącach aż trzech z czterech weekendów, które mają do dyspozycji?

Myślimy, że potencjalni słuchacze mają do wyboru różne oferty studiów, w tym również takie, które trwają np. cały rok. Nasza oferta powstała po badaniach ankietowych, w których większość naszych respondentów, głownie menedżerów z „najwyższej półki” z dziedziny logistyki, zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw opowiedziała się właśnie za modelem „intensywnych” studiów. Co ciekawe, odrzucili oni także możliwość przeniesienia zajęć niedzielnych na piątek, jak również (w większości) propozycję zaoferowania tych studiów w języku angielskim, także z wykładowcami z zagranicy.

5. W nazwie Państwa Studiów obok Zakupów jest również Zarządzanie? Czym to jest podyktowane? Czy nie byłoby lepiej 100% zajęć poświęcić tematyce zakupowej?

I jeszcze raz posłuchaliśmy potencjalnych słuchaczy. Wielu z nich kończyło studia wiele lat temu i co ciekawe, większość jest absolwentami kierunków, na których nie było przedmiotów zarządzania. Często uczyli się podstaw zarządzania w praktyce, ich wiedza w tym zakresie ma wiele luk i jest często nieuporządkowana. A czy można np. tworzyć strategie zakupowe, jeśli nie zna się podstaw zarządzania strategicznego? Albo wdrażać przełomowe innowacje zakupowe bez wiedzy nt. zarządzania procesem zmiany i kształtowania kompetencji pracowników? Albo badać rentowność dostawców czy rynków zaopatrzenia bez znajomości rachunku kosztów działań? Nie wierzymy w to, że nauczymy słuchaczy zarządzania, ale z pewnością zwrócimy ich uwagę na wiele dziedzin i problemów zarządzania i zachęcimy do dalszego zgłębiania wiedzy w tym zakresie. A zrobimy to z pomocą najlepszej kadry akademickiej SGH w dziedzinie zarządzania.

Szukasz dodatkowych informacji? | Masz uwagi do naszego serwisu? | Problemy techniczne?

Al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
centrala: +48 564 60 00, faks kancelarii: +48 22 849 53 12
e-mail: informacja@sgh.waw.pl

Copyright © Szkoła Główna Handlowa w Warszawie 2017